REC1543945 |
Aprenentatge Cooperatiu. Estratègies pràctiques |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/6/2024 - 22/6/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Fundació Privada Vincles
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
13VI Aprenentatge Cooperatiu. Estratègies pràctiques
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/06/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
50
|
| |
Descripció i Metodologia: |
En aquesta formació els i les participants coneixeran les característiques de l’aprenentatge cooperatiu i el rol dels alumnes i docents, diferenciant-lo d’altres estratègies d’aprenentatge, amb la finalitat d’aprendre a programar seqüències didàctiques cooperatives mitjançant diferents activitats participatives, àgils, pràctiques i significatives per a l’alumnat.
L’activitat formativa està allotjada a la plataforma Moodle, de manera que la formació virtual serà asincrònica, però programada per a què les estratègies metodològiques estiguin centrades en els participants, on aquests interactuaran amb el/la formador/a i altres companys/es a través de fòrums de participació.
Es farà difusió de l'activitat a través del portal XTEC, a través de la pàgina web de l'entitat formadora, i de les xarxes socials.
|
| |
Objectius |
- Conèixer del concepte d'aprenentatge cooperatiu.
- Reflexionar sobre la importància del procés d'ensenyament i aprenentatge en equips cooperatius, el rol del docent i el rol dels alumnes.
- Conèixer diferents estratègies cooperatives i saber amb quines finalitats es poden aplicar.
- Aprendre a estructurar l'aula de manera cooperativa.
- Aprendre a dissenyar i programar activitats cooperatives.
|
| |
Continguts |
- MÒDUL 1:
.Concepte d’Aprenentatge Cooperatiu.
.Estructura de l’aula i de les activitats.
.El paper del docent i dels alumnes.
- MÒDUL 2:
.Càrrecs dels membres de l’equip.
.Estratègies cooperatives pràctiques.
.Dinamització dels grups cooperatius.
-MÒDUL 3:
.Avaluació de l’Aprenentatge Cooperatiu.
.Programació d’activitats cooperatives.
|
| |
Formador/a |
Arnau Mundet
|
| |
Avaluació |
- A cada mòdul els i les participants hauran de participar de forma activa i adequada demostrant haver treballat els continguts d’aquests mitjançant l’entrega de diferents tasques.
- Hauran de fer aportacions als diferents fòrums responent de manera adequada a les diferents qüestions que plantegi el tutor.
- Hauran de d’elaborar un document/projecte final sintetitzant en la tasca tots els conceptes apresos en les lectures dels diferents mòduls i en la interacció amb els companys del curs.
Elaboraran una síntesi de les característiques diferencials de l’aprenentatge cooperatiu, tot relacionant-les amb l’estructura que tenen les activitats cooperatives, l’estructura de l’aula i el rol dels docents i dels alumnes.
Programaran una activitat cooperativa en la qual s’hi contemplaran i justificaran els diferents elements clau que la composen (participació equitativa, interacció positiva, ajuda mútua, interdependència positiva, etc.) tot concretant els rols dels agents implicats en aquesta.
|
| |
Requisits de certificació |
- Realització de totes les tasques obligatòries del curs.
- Aportacions adequades als diferents fòrums de participació de cada mòdul.
- Presentació de la tasca final.
- Per acreditar i obtenir el certificat del curs els alumnes hauran d’obtenir un mínim de 8 punts (80%) i realitzar l’enquesta d’avaluació dels assistents.
- Realització del formulari d'avaluació del grau de satisfacció per part dels usuaris del curs.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents d'Ed. Infantil, Ed. Primària i Ed. Secundària
|
| |
E-mail |
formacio@fundaciovincles.cat
|
| |
|
|